onsdag 10 augusti 2011

8 Veckor!

Förra veckan blev det tyvär inta av att jag uppdateraqde här, men nu har vi fotat magen idag. Jag trimmade henne igår och klippte klorna så hon ska vara färdig tills valparna kommer, rakade magen med förstås så valparna slipper att trassla in sig i pälsen. I början så blev hon så stor jättesnabbt men nu har det stannat av, trodde att hjälp nu blir det nog 8 valpar igen men det tror jag inte nu. Tror att hon kommer att gå över tiden lite med mot vi har beräknat men vi får se om jag har rätt, både känner och ser att det rör på sig nu i alla fall. Men det tog mycket längre tid mot vad det brukar så därför tror jag hon kommer att gå över tiden lite. Spännande är det i alla fall, hennes mått ser ut följande idag:

Vikt: 14,6 + 0,5 kg = 2,4 kg
Mage: 64 cm + 3 cm = 15 cm
Bröstkorg: 64 cm + 0 = 7 cm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar